CERN публікує офіційні результати пошуків бозона Хіггса

Постійні читачі NNN напевно пам’ятають напівофіційне оголошення, зроблене вченими CERN в липні місяці цього року, в якому повідомлялося про виявлення нової частинки, за властивостями багато в чому походящей на бозон Хіггса. Бозон Хіггса, як вважають вчені, є ключовим елементом, який допоможе затвердити теорії або спростувати Стандартну модель фізики элемнтарных частинок.

Додаткові експерименти і дослідження, проведені на Великій Адроном колайдері (ВАК) в серпні місяці, зробили це відкриття безперечним, а зібрані наукові дані були розглянуті науковою громадськістю, визнані дійсними і були видані офіційно.

Результати досліджень CERN видані в журналі Physics Letters B як дві незалежні статті, які перебувають у вільному доступі.

• Одна стаття, «Observation of a new particle in the search for the Standard Model Higgs бозона для цих with the ATLAS detector at the LHC», як випливає з її назви, описує результати, зібрані в ході проведення експерименту ATLAS коллайдера.
  • Друга стаття, «Observation of a new бозона для цих at a mass of 125 Gav with the CMS experiment at the LHC», дані експерименту CMS.

На жаль, обидві статті містять безліч наукових термінів і написані мовою, зрозуміти який здатний тільки фахівець.

Слід зазначити, що

результати, отримані з допомогою БАК, з моменту їх першого оприлюднення були піддані серйозним сумнівам. Тепер же ці результати, підтверджені додатковими експериментами, перевірені провідними світовими вченими та опубліковані в офіційному науковому виданні, діють як свого роду друк, поставила остаточну крапку в довгостроковому і дорогому експеримент з виявлення бозона Хіггса.

Вже в липні місяці результати, надані вченими CERN, мали високий рівень достовірності, рівний п’яти сигма. Це означає, що

існує всього один шанс із 3.5 мільйонів, що зроблене відкриття є випадковістю. Додаткові дані, зібрані за останній час, знизили шанс того, що бозон Хіггса не існує, до одного з 300 мільйонів.

Цікавий той факт, що журнал Physics Letters B є тим самим науковим виданням у якому британський фізик Пітер Хіггс (Peter Higgs) в 1964 році видав свою статтю «Broken symmetries, massless particles and gauge fields», що поклала початок полювання за бозоном Хіггса. Зараз же в цьому ж журналі виданий матеріал, який поставив крапку в цьому полюванні.