Із зростанням енергії протони ведуть себе так, як ніби вони стають більше

Результати експерименту TOTEM на Великому адронному колайдері (ВАК) підтвердили, що із зростанням енергії протони ведуть себе так, як ніби вони стають більше, повідомляє видання CERN Bulletin.

Експеримент TOTEM (TOTal cross section, Elastic scattering and diffraction dissociation Measurement at the LHC – «вимір повного перерізу пружного розсіювання та дифракції на Баку») призначений для вимірювання перерізу (ймовірності взаємодії, інакше кажучи «площі зіткнення») протонів у Великому адронному колайдері.

Раніше в інших експериментах на більш низьких енергіях було встановлено, що повне перетин збільшується із зростанням енергії частинок. Тепер цей ефект вперше був підтверджений на безпрецедентною енергії БАКа.

Складові частинки, такі, як що складається з трьох кварків протон, являють собою складну динамічну систему, частини якої можуть зміщуватися відносно один одного. Один із способів дослідження внутрішньої структури протона – спостереження за тим, як вони взаємодіють один з одним. Колишні експерименти на установці ISR в Церні показали, що «площа» їх взаємодії зростає.

Вчені відзначають, що нові виміри на установці TOTEM поглиблюють наші знання про природу протона і добре узгоджуються з теоретичними передбаченнями, а також з вимірами космічних променів. Результати дослідження опубліковані в журналі Europhysics Letters.

ЦЕРН (CERN) – Європейська організація з ядерних досліджень, найбільша у світі лабораторія фізики високих енергій, знаходиться на кордоні Швейцарії і Франції, поблизу Женеви. Основним проектом Церну в даний час є Великий адронний коллайдер (LHC).

Джерело РИА Новости