Шматок космічного сміття впав над південною частиною Шрі-Ланки

Фрагмент космічного сміття WT1190F без слідів згорів над Індійським океаном, в околицях південного узбережжя острова Шрі-Ланка, не викликавши пошкоджень і інших катаклізмів, передає астроном з місця подій.

Великий шматок космічного сміття під шифром WT1190F, що представляє собою фрагмент відпрацювала ступені ракети, впав сьогодні вранці на Землю в районі південної частини острова Шрі-Ланка, повідомляє астроном Джонатан Макдауелл.

Фрагмент відпрацювала ракетної ступені або інший великий шматок космічного сміття, який отримав шифр WT1190F, було відкрито два роки тому, в лютому 2013 року. “Штучний супутник Землі незабаром був втрачений, і астрономи вважали, що він більше не повернеться в околиці Землі.

У жовтні цього року європейські вчені, що спостерігають за навколоземним космічним простором в рамках проекту Catalina Sky Survey, призначеного для пошуку астероїдів, відкрили щось незвичайне. Перед їхніми очима постав незвичайний об’єкт, який стрімко наближався з Землею і який не належав жодній групі відомих навколоземних астероїдів.

Як передає Макдауелл в своєму твіттері, перебуваючи в обсерваторії в Коломбо, столиці Шрі-Ланки, об’єкт WT1190F увійшов у верхні шари атмосфери приблизно о 9 годині 18 хвилин за московським часом, рухаючись зі швидкістю в 39 тисяч кілометрів на годину.

За словами астронома, ймовірної “батьком” цього об’єкта можуть бути дві досить старих міжпланетних місії — WT1190F може бути фрагментом розгінного блоку американського зонда Lunar Prospector, відправленого до Місяця в 1998 році, або японського марсіанського зонда “Нозомі”, який пролітав повз супутниці Землі приблизно в той же час.

В листопаді на Землю впаде незвичайний шматок космічного сміття

Спостереження за небом і узбережжя Шрі-Ланки, як каже Макдауелл, не зафіксували жодних слідів WT1190F в небі і уламків на Землі, що ймовірно свідчить про те, що він згорів без сліду у верхніх шарах атмосфери. Як зазначає вчений, спостереженнями за падаючим об’єктом заважали густі хмари і погані погодні умови в столиці острівної держави.

Слова Макдауелла підтверджує новинна служба шрі-ланкійського каналу Hiru TV, кореспонденти якої зв’язалися з астрономами з місцевого планетарію і спостерігачами на Землі. Під час падіння об’єкта за ним стежили, як розповідає дослідник, його колеги з ЄКА і НАСА, перевіряли працездатність систем швидкого виявлення астероїдів на WT1190F.