“Хаббл” сфотографував незвичайну галактику в сузір’ї Великої Ведмедиці

Телескоп “Хаббл” сфотографував незвичайну галактику в сузір’ї Великої Ведмедиці, яка займає проміжне положення між звичайними спіральними і еліптичними “зоряними мегаполісами”.

Орбітальна обсерваторія “Хаббл” отримала фотографії незвичайної галактики NGC 3610 в сузір’ї Великої Ведмедиці, яка щойно вийшла на шлях перетворення з спіральної галактики в еліптичний “зоряний мегаполіс” і все ще містить в собі яскравий диск з мільярдів зірок, повідомляє сайт телескопа.

Ця галактика була відкрита знаменитим британським астрономом Вільямом Гершелем в 1793 році. Вона розташована на відстані 80 мільйонів років від Чумацького Шляху, відносно невеликий дистанції за космічними мірками, що робить її зручним об’єктом для спостережень за еволюцією галактик і окремих груп зірок в них.

Довгий час астрономи вважали NGC 3610 звичайної еліптичною галактикою, проте в 1990 році вчені виявили, що вона належить до досить невеликій групі “зіркових сімей”, які перебувають між еліптичними і спіральними галактиками.

NGC 3610 та інші галактики подібного роду схожі по своїй формі на звичайні еліптичні “зоряні мегаполіси”, проте вони містять у собі сліди свого минулого життя – залишки спіральних рукавів, щільні центральні частини і навіть повноцінні диски з зірок. У такий вигляд, за розрахунками астрофізиків, NGC 3610 прийшла приблизно 2-4 мільярди років тому.

Присутність подібних “атавізмів”, як вважають астрономи, говорить про те, що вони стали еліптичними галактиками, зіткнувшись з іншими спіральними галактиками, і ще не закінчили свою трансформацію. З цієї причини вивчення NGC 3610 і її “сестер” представляє величезний інтерес для астрономів в цілому та наукової команди “Хаббла” зокрема.