Фізики Єльського університету створили теорію пластичності

Фізики Єльського університету створили теорію пластичності, що дозволяє створювати яскраві м’які скла і пояснює, як швидкість охолодження матеріалу визначає його механічні властивості.

Згідно з розрахунками вчених, ключовим фактором, що впливає на механічні властивості аморфного матеріалу, є не його хімічний склад, а швидкість охолодження. Повільно охолоджені матеріали більш схильні до крихкості, в той час як за рахунок швидкісного охолодження аморфний матеріал будь-якого складу можна зробити пластичним.

Основний інтерес дослідників був зосереджений на металевому склі – аморфному матеріалі, що складається зі сплаву декількох металів. На відміну від звичайного металу, металеве скло гірше проводить електрику, однак за рахунок рівномірності структури і відсутність дефектів воно не схильне до корозії, пластично і часто має істотно більшу міцність. В даний час металеве скло застосовується в основному в хірургії для виготовлення протезів.

Теорія, створена фізиками, застосовна не тільки до металевого скла, але і до будь-якого аморфному матеріалу.

Робота опублікована в журналі Nature Communications, а її короткий зміст можна прочитати на сайті університету.