Фізики Церн розробили і успішно випробували нову методику отримання найпростіших атомів антиматерії, яка дозволяє вирощувати їх у достатній кількості та «якості» для повноцінного вивчення фізичних властивостей, і опублікували її в статті в журналі Nature Communications.

В результаті Великого вибуху у Всесвіті повинно було виникнути рівну кількість матерії і антиматерії, однак з невідомих причин антиматерія зникла.

Вчені досліджують атоми антиводню і порівнюють їх поведінку з атомами водню, намагаючись зрозуміти, куди зникла левова частка «злого близнюка» матерії.

Фізики ЦЕРН протягом десятиліть працюють над цією проблемою, і великі надії в цьому відношення покладаються на проект **ASACUSA*, в рамках якого вчені шукають нові способи отримання антиматерії.

Наофумі Курода з університету Токіо (Японія) і його колеги використовували напрацювання ASACUSA для отримання антипротонів, властивості яких доступні для вивчення.

Як відзначають автори статті,

антиматерію вкрай важко вивчати із-за малого терміну життя і того, в яких обставинах народжуються її атоми. З цієї причини більшість методик отримання антиводню малопридатні для вивчення багатьох їхніх фізичних властивостей, таких як «розщеплення» рівнів енергії та спектра, викликані взаємодією антипротона і позитрона.

Рис. 1. Одна з магнітних пасток, всередині якої зароджуються атоми антиводню.

Фізики вирішили цю проблему, навчившись «вирощувати» атоми антиводню, енергія і швидкість руху яких були відносно низькими. В цьому їм допоміг набір з сповільнювачів та спеціальних магнітних пасток, замедлявший антипротоны і позитрони, які надходили з прискорювача, і дозволяв їм об’єднатися в антиводень.

Дані пастки були влаштовані таким чином, що

формуються анти-атоми самостійно залишали їх межі і потрапляли в точку, де сила магнітного поля була мінімальною. Подібний трюк дозволив отримати достатньо антиводню для спостережень за «розщепленням» рівнів енергії, що вони планують зробити найближчим часом.