Фізики повідомили про виявлення двох раніше невідомих властивостей золота

Фізики з Інституту технологій американського штату Джорджія повідомили про виявлення двох раніше невідомих властивостей золота, які дорогоцінний метал проявляє на мікроскопічному рівні. У масштабі “ньютонівської фізики” ці властивості відсутні, говорять вчені. По-перше, фахівці виявили, що під впливом електричного поля найтонший шар золота здатний змінювати свою молекулярну структуру з тривимірною до плоскої, після відключення поля, структура знову ставала тривимірною.

Також виявлено, що у випадку впливу електричного поля на охолоджену поверхню з золотим напиленням, нанокластери дорогоцінного металу здатні проводити каталітичне окислення, перетворюючи оксид вуглецю СО на вуглекислий газ СО2.

По-друге, дослідники виявили, що наноструктури золота, при їх окисленні, знаходять магнетичні властивості, більш того, при нарощуванні золотий нанотрубки до певної межі вона виступає, як провідник електричного струму, а понад цю межу – як ізолятор. За словами американських вчених, вперше вдалося створити умови, в яких один і той же метал виступає і як провідник і як ізолятор струму.

Фізики з Інституту технологій кажуть, що в найближчому майбутньому виявлені властивості знайдуть своє застосування в промисловості, особливо в електронній.

“В мікроскопічних масштабах навіть золото виступає як каталізатор, надаючи вченим раніше невідомі хімічні, механічні, електричні і магнетичні властивості, яких немає в фізичному макросвіті. На базі цих знань можна буде створювати нові електричні або хімічні сенсори, а також неймовірно точну електроніку”, – говорять автори відкриттів.