Фізики навчилися надавати графену властивості напівпровідника, стикуючи його з підкладкою з нітриду бору

В ході експерименту щодо великі пластини одноатомного вуглецю наносили на підкладку з нітриду бору. При цьому дилэектрические властивості підкладки частково передавалися провіднику графену. У ньому виникала заборонена зона – область енергій, недоступна для електронів вуглецю. Такою зоною володіють всі напівпровідники, однак отримання її в графені зазвичай пов’язане з труднощами – наприклад, із створенням тонких смужок речовини.

Дослідження показало, що властивості графену при контакті з нітридом бору залежить від того, під яким кутом перетинаються кристалічні решітки речовин. Потенційно, це може вести до створення цілого набору різних пар з різними електронними властивостями.

Величина забороненої зони поки недостатня для використання таких графенових «сендвічів» в електроніці. Тим не менш, автори сподіваються збільшити її діапазон в майбутньому.

Графен є одним з найбільш перспективних матеріалів в електроніці. Нещодавно інша група дослідників навчилася надавати графену магнітні властивості . Потенційно це може призвести до створення на основі графену спинтронных пристроїв електроніки, що використовує не тільки заряд, але і спін електрона.

Робота вчених опублікована в журналі Science, а її короткий зміст наводить сайт інституту.