Фізики з Університету Огайо провели аналіз пилу і змогли ідентифікувати 63 класу частинок. На думку вчених, це тільки перший крок у створенні каталогу порошинок.

Стаття вчених з’явилася в The Journal of Physical Chemistry C, а її короткий виклад наводиться на сайті університету.

У рамках дослідження вчені використовували створений ними в 2003 році прилад для отримання інфрачервоного спектру об’єкта майже без розсіювання. В основі пристрою лежить металева наносеть, плазмонні (плазмоны – квазічастинки, які описують спільні коливання електронів в металі, які впливають на оптичні властивості матеріалів) ефекти дозволяють отримувати інфрачервоний спектр майже без розсіювання.

Використовуючи зібрані дані, вчені змогли проаналізувати склад частинок розміром 3-5 мікрометра. Як виявилося, найбільш поширеним матеріалом у їх складі є органіка – вона була в 63 відсотках порошинок. На другому місці мінерал кварц, які було виявлено у 54 відсотках порошинок. Замикає трійку карбонати (27 відсотків).

За словами вчених, вони аналізували частинки максимального розміру, здатні потрапляти в легені. Це допоможе визначити небезпеку тих чи інших порошинок для здоров’я. Крім цього, зібрані ними дані можуть бути корисні і для вчених, які аналізують дані в нестерильних лабораторіях – при роботі частинки можуть заважати різного роду вимірів (особливо вимірам спектру).

Джерело Стрічка.Ру