Фізики запропонували пояснення так званої дармштадской аномалії

Фізики запропонували пояснення так званої дармштадской аномалії – незвичайного закону напіврозпаду, виявленому в дослідах в Центрі дослідження важких іонів. Стаття вчених поки не прийнята до публікації, проте її препринт доступний на сайті arXiv.org.

Відомо, що ймовірність виживання для даної частинки з зростанням часу зменшується експоненціально. У 2008 році В журналі Physical Review Letters з’явилася стаття, в якій викладалися результати практичних спостережень напіврозпаду іонів прометия і празеодіма. Як виявилося, графік швидкості зміни ймовірності (він теж повинен бути експонентою) відрізняється від експоненти на деякий осциляційний множник з періодом 7 секунд.

В рамках нової роботи вчені запропонували наступне пояснення цього ефекту. Відомо, що іони, які фігурували в досвіді, можуть розпадатися двома способами. Перший – протон в ядрі захоплює електрон і перетворюється в нейтрон з випусканням електронного нейтрино. Другий – протон сам перетворюється в нейтрон, позитрон і електронне нейтрино.

Вчені прийшли до висновку, що коливання викликаються тим, що іон “перемикається” між двома механізмами розпаду. Примітно, що дослідники запропонували практичний спосіб перевірки своєї гіпотези. Їх розрахунки показують, що середня кількість розпадів за одиницю часу досить близько до початкового моменту вимірювань повинно швидко опускатися до нуля.

У травні 2009 року до публікації в журналі Astroparticle Physics була прийнята стаття (pdf), в якій фізики доводили, що між періодом напіврозпаду деяких ізотопів хлору і відстанню від Землі до Сонця є істотна кореляція. Зокрема, вчені припустили, що коливання викликані потоками нейтрино від світила. Багато вчених, однак, виступають проти цієї гіпотези.

Lenta.ru