Фізики готуються провести експеримент, який дозволить вперше оцінити ступінь впливу гравітації на антиречовину

Фізики з Церну американської Національної лабораторії Берклі готуються провести експеримент, який, можливо, дозволить вперше оцінити ступінь впливу гравітації на антиречовину і перевірити, чи існує антигравітація, йдеться в статті, опублікованій в журналі Nature Communications.

Антиматерія влаштована так само, як звичайна, але складається з античастинок: роль електронів в її атомах грають позитивно заряджені позитрони, роль протонів — негативні антипротоны, а нейтронів — антинейтроны (що не мають заряду, але зі зворотним магнітним моментом).

Автори статті, учасники проекту ALPHA в Церні, з допомогою особливою магнітної пастки отримують і утримують атоми антиводню.

Рис. 1. Схема «пастки» для антиводню.

«Після перших експериментів ми зрозуміли, що отримана інформація про анігіляції антиводню може бути використана для оцінки можливих меж його гравітаційної маси», — йдеться у коментарі РИА Новости, підготовленому співавторами дослідження з лабораторії Берклі — Джоелом Фадженсом, Андрієм Жмогиновым і Джонатаном Вуртле.

Більшість вчених вважає, що гравітація діє на антиречовину так само, як на звичайне, тобто «не бачить різниці між ними. Але ряд теоретиків вважає, що антиречовина має відштовхуватися від речовини, а атоми антиматерії повинні падати вгору в гравітаційному полі Землі.

«Лабораторне вимірювання гравітаційного взаємодії речовини з антиречовиною досі не було здійснено. Якщо “антигравітація» все ж буде виявлена, це матиме величезний вплив на розвиток теоретичної фізики”, — йдеться в коментарі.

Вчені отримали обмеження на відношення інерціальної і гравітаційної маси атомів антиводню.

«В майбутньому, коли лазерне охолодження антиводню буде реалізовано, точність нашого методу може помітно покращитися. Це дозволить відповісти на питання про взаємодію речовини з антиречовиною і зробити вибір на користь гравітації або антигравітації», — кажуть фізики.