Фізики вперше побачили збуджені стани навколо поодиноких магнітних атомів заліза

Російські фізики разом з французькими колегами вперше побачили збуджені стани навколо поодиноких магнітних атомів заліза. Вони виявили, що магнітні атоми створюють обурення, які виглядають як осцилюючі нанозвезды на тлі «надпровідної всесвіту». Результати своїх досліджень автори опублікували в журналі Nature Physics, а коротко про них повідомляється в прес-релізі МФТІ, що надійшов у редакцію Стрічки.ру.

З допомогою низькотемпературного скануючого тунельного мікроскопа вчені розглянули збуджені стани Ю-Шиба Русинова (стоячі хвилі електронних і діркових коливань) навколо поодиноких магнітних атомів заліза.

У цих двовимірних надпровідниках стану простягаються на десятки нанометрів — у десять разів далі, ніж у «звичайних» тривимірних.

При цьому обурена область мала форму шестикутної електронної зірки, промені якої були витягнуті уздовж осей кристалічної решітки диселенида ніобію.

В надпровіднику, дослідженому вченими, поодинокі магнітні атоми були вбудовані в кристалічну решітку диселенида ніобію товщиною до трьох атомів (двовимірний шар надпровідника).

Фізики вважають, що

їх дослідження виявиться корисним для побудови майбутніх квантових комп’ютерів. Це пов’язано з тим, що воно присвячене отримання стійких до декогеренции (руйнування квантового стану) топологічно захищених електронних станів.