У певних обставинах зміни напрямку сили Казимира буде достатньо, щоб піднімати дуже тонку пластину

Сила Казиміра притягує однакові пластини, але зміни в геометрії і властивості матеріалу однієї з них можуть змінити напрям сили і привести до появи ефекту левітації.

Більш ніж півстоліття тому голландський фізик-теоретик Хендрік Казимир розрахував, що два дзеркала, розміщені один навпроти одного у вакуумі, повинні притягатися. Таємнича сила виникає енергії віртуальних частинок (фотонів), які згідно квантової теорії безупинно народжуються і зникають навіть у вакуумі. Сила тяжіння виникає в результаті того, що тиск віртуальних частинок зовні дзеркал більше, ніж зсередини.

Японський учений Норіо Інуі з Університету Хіого розрахував, що в певних обставинах зміни напрямку сили Казимира буде достатньо, щоб піднімати дуже тонку пластину, тобто викликати ефект левітації. Розрахунки вченого були опубліковані у виданні Journal of Applied Physics Американського інституту фізики (AIP).

Виявляється, пластина з железоиттриевого граната (YIG) нанометрової товщини може парити на висоті 0,5 мікрометра над поверхнею золотої пластини. При цьому відразлива сила зростає, якщо YIG-пластина стає тоншою. Поки цей експеримент існує тільки на папері, але його можна провести в лабораторних умовах.

Якщо розрахунки Норіо Інуі вірні, нове явище квантової механіки можна буде використовувати в різних областях науки і техніки, наприклад, для створення «левітірующіе» микрогироскопов, мікроелектромеханічних систем (MEMS), запобігання злипання і заклинювання різних компонентів наномашин і т. д.