Телескоп “Кеплер” виявив унікальну мультипланетную зоряну систему

Вчені з Техаського університету за допомогою космічного телескопа НАСА Кеплер виявили унікальну мультипланетную зоряну систему. Навколо зірки Кеплер-18 обертаються три планети: одна суперземля і дві розміром з Нептун. Вчені підкреслюють, що планет може бути більше, просто їх поки не знайшли.

Зірка Кеплер-18 дуже схожа на Сонце: розміром більше всього на 10%, а її маса становить 97 % від маси Сонця. Знайдені екзопланети одержали літерне позначення B, C і D. Всі три планети обертаються набагато ближче до своєї центральної зірки, чим Меркурій по відношенню до нашого Сонця, що не дозволяє сподіватися на наявність життя. Найближча до Кеплер-18 планета B (суперземля) важить в 6,9 разів більше Землі і здійснює оборот навколо зірки всього за 3,5 дня. Планета З має масу близько 17 земних, за розміром в 5,5 разів більше нашої планети, обертається навколо своєї зірки за 7,6 днів. Планета D по масі порівнянна з 16 Землями, за розміром в 7 разів більше і обертається з періодом 14,9 днів. Маси і розміри планет З і D дозволяють віднести їх до планет з низькою щільністю, таким як Нептун. При цьому дві планети взаємодіють один з одним і знаходяться в орбітальному резонансі (співвідношення орбітальних періодів 2:1), завдяки чому їх можна було легко виявити.

Зоряна система Кеплер-18. Можливо, вона має більше трьох планет

З суперземлей Кеплер-18B справа йшла складніше: для перевірки довелося використовувати п’ятиметровий телескоп Hale з адаптивною оптикою. Це дозволило розглянути околиці Кеплер-18 в дуже високому дозволі і спробувати виявити транзитний сигнал екзопланети. Астрономи виявили такий сигнал і відсіяли всілякі об’єкти, які можна прийняти за планету. У результаті ймовірність того, що вдалося знайти саме екзопланету в 700 разів вища, ніж можлива помилка з-за невірної інтерпретації фонового зображення об’єкта.