Під дією електричних імпульсів різної частоти пристрої ведуть себе так само, як і синапси в мозку людини

Синапс людини або тварини — це місце контакту двох нейронів або нейрона і ефектора, через яке відбувається передача нервового імпульсу. Зміна сили цього елемента нервової системи, інакше зване синаптичної пластичності, може бути короткочасним або тривалим у залежності від частоти і тривалості збудження. Саме синаптична пластичність обумовлює такі феномени, як короткострокова і довгострокова пам’ять.

Раніше активність нервової системи имитировалась з допомогою складного програмного забезпечення. Групі японських та американських дослідників, що представляють Центр наноархитектоники матеріалів (MANA) при Національному інституті матеріалознавства (NIMS) в місті Цукуба і Каліфорнійський університет в Лос-Анджелесі (UCLA), вдалося домогтися того ж, розмістивши пару електродів з сульфіду срібла на відстані, що вимірюється нанометрами.

Фахівці впливали на пристрій електричними імпульсами спочатку з проміжком у 20 секунд, а потім в 2 секунди. У першому випадку провідність штучного синапсу підвищувалася, але швидко поверталася до початкового показника, а у другому відбувався остаточний перехід до стану більш високої провідності.

Іншими словами, чим активніше вплив на систему, тим довше тривав ефект «пам’яті» про стан, в якому вона перебувала в момент впливу, — зовсім як у біологічних синапсів. Вчені впевнені, що це відкриття є важливим кроком до створення штучних нервових систем.

Результати роботи опубліковані в журналі Nature Materials.

Підготовлено за матеріалами Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі.