При екстремальних умовах тиску і температури, оксид заліза (FeO)може переходити з одного стану в інший

Оксид заліза (FeO), якщо його помістити в екстремальні умови, стає провідником, хоча при цьому його молекулярна структура не змінюється. Про це говорять учені з геофізичної лабораторії Інституту Карнегі.

Дане відкриття було зроблено завдяки феропериклазу – мінералу, багатої на залізо. Цей мінерал знаходиться у зовнішній мантії Землі. Він багатий на оксид заліза і магній.

Всі дані дослідження були опубліковані в науковому журналі Physical Review Letters. Дослідження демонструє, що екстремальні умови (підвищена в мільйон разів атмосферний тиск і температура близько 2 000 градусів Цельсія) провокують перехід оксиду заліза (FeO) з ізольованого стану в стан абсолютно протилежне. Оксид заліза (FeO) стає повним провідником. І найцікавіше, що при всьому цьому, його молекулярна структура зовсім не змінюється.

“При високих температурах, атоми в кристалах оксиду заліза мають практично таку ж структуру, як і хлорид натрію в кухонної солі” – пояснює Пан Коен (Ronald Cohen), головний автор дослідження, – “також як і сіль, при сприятливих температурах, оксид заліза є непроводником, але при екстремально підвищених температурах або тиску, оксид заліза набуває металеві властивості, тобто стає повним провідником без того, щоб змінювалася його молекулярна структура”.

Ось такі нові властивості змогли виявити вчені в оксиду заліза в екстремальних умовах температури або тиску. Дослідники сподіваються, що їх відкриття допоможе в розумінні та вивченні магнітного поля Землі, яке генерується ядром.

Джерело: infuture.ru