Приблизно чверть молекул на межі розділу води і повітря знаходяться в незвичайному положенні

Згідно з новим дослідженням, опублікованим в Nature, приблизно чверть молекул на межі розділу води і повітря знаходяться в незвичному становищі: один атом водню у них належить рідини, а інший – вільно коливається “в повітрі”.

Такі молекули знаходяться як би в двох фазах (рідкої і газоподібної) одночасно, вважає очолював дослідження Олександр Бендерський, що працює в Університеті Південної Каліфорнії.

Відкриття важливо як для теоретиків, так і практиків: реакції, що відбуваються на поверхні води, впливають на склад атмосфери та наявність у ній кисню і двоокису вуглецю.

Олександр Бендерський, відкрив незвичайні молекули води в напіврідкому, полугазообразном стані

У своєму дослідженні Бендерський і його колеги використовували ними же розроблені методи для визначення зв’язку між атомом водню однієї молекули води і атомом кисню іншої молекули. Саме ці зв’язки “роблять” воду рідиною при кімнатних температурах.

Виявилося, що для прикордонних молекул води сила зв’язку одного з атомів водню досить велика, приблизно така ж, як і в глибших шарах, а для іншого, навпаки, дуже низька, приблизно як для газоподібного стану води.

Знаходяться в крайньому шарі молекули води знаходяться лише чверть часу в подібному наполовину зануреному стані, решту часу вони проводять так само, як і молекули в товщі рідини .

Як вважає вчений, дане явище може зацікавити і біофізиків, що вивчають процеси, що відбуваються на поверхні живих клітин. “Межа розділу води дуже важлива”, – вважає він, а саме дослідження, на його думку, “відкриває двері, через які ми тепер можемо вивчати інші, можливо, більш складні конфігурації областей розділу середовищ”.