Представлена концепція атомних годин, що володіє більш високою точністю, ніж існуюча

Група французьких вчених під керівництвом Жерома Лодевика (Jérôme Lodewyck) з Паризької обсерваторії представила концепцію атомних годин, що володіють більш високою точністю, ніж існуючі на сьогоднішній день, повідомляє журнал Nature.

«Традиційні» атомні годинники вимірюють час коливань ізотопу цезію. З 1967 року світова наука відштовхується від того, що одна секунда дорівнює 9 192 631 770 таких коливань. Сучасні атомні годинники мають настільки високою точністю, що можуть показувати час у межах однієї секунди від «правильного» протягом ста мільйонів років. Однак новий прилад, як вважають вчені, здатний в перспективі показати ще кращі результати.

Запропонований французькими дослідниками тип атомних годин працює за принципом оптичної решітки, за допомогою якої можна одночасно обробити інформацію про коливання не одного, а декількох тисяч ізотопів одночасно. Експерименти, проведені з десятьма тисячами атомів ізотопу стронцію-87, показали, що нові атомні годинники показують результати, щонайменше порівнянні з результатами годин, що застосовуються сьогодні.

Вдосконалені атомні годинники можуть значно підштовхнути розвиток класичної фізики. Наприклад, вони дадуть шанс перевірити ряд теорій, згідно з якими деякі фундаментальні фізичні постійні, з часом змінюються.

STRF.ru