Отримані детальні теплові портрети Урану і Нептуна

Нові знімки двох великих планет демонструють, наскільки відмінні вони в ІЧ-області від того вигляду, що ми звикли бачити на традиційних кадрах.

Астроном Майкл Браун (Eric Brown) з Каліфорнійського технологічного університету за допомогою адаптивної оптики телескопа обсерваторії Кека (W. M. Keck Observatory) отримав кілька яскравих і детальних знімків двох газових гігантів та їх лун в інфрачервоному діапазоні.

Нагадаємо, Браун найбільше відомий по відкриттю карликової планети Еріда і ряду дослідницьких робіт з об’єктів поясу Койпера. А оскільки деякі супутники планет-гігантів за будовою і складом споріднені самим віддаленим тіл в Сонячній системі, Брауна в новій серії кадрів цікавили саме місяця.

Наприклад — Тритон (найбільший супутник Нептуна). Існує гіпотеза, що він сам колись був об’єктом пояса Койпера.

Майкл і його колеги виконали зйомку цього супутника, щоб спробувати створити сиру карту складу його поверхні, передає Space.com. Це могло б допомогти уточнити або опровергунть гіпотезу з гравітаційним захопленням даного тіла. «Але Нептун був дуже захоплюючий, щоб не зупинитися і не сфотографувати його, поки ви поруч», — зізнається Браун.

Нептун і Тритон (праворуч внизу). Шторми, які вирують на Нептуні і формують яскраві (в ІЧ-діапазоні) смуги хмар, несильно поступаються аналогічним видовищ на Сатурні і Юпітері. Адже для неозброєного ока Нептун уявляється рівномірно синім з нечисленними деталями, трохи більше темного відтінку (фото Mike Brown/Caltech).

За тим же принципом в кадр потрапив і Уран, хоча і тут основною метою американських астрономів були супутники.

У видимому діапазоні блакитно-зелений Уран показує деталей ще менше, ніж Нептун. А ось в інфрачервоному світлі яскраво проявилися його висотні хмари. Цікаво, але на відміну від Нептуна вони не створюють широких стрічок.

Уран і його місяця в інфрачервоному діапазоні. Яскраве пляма зліва вгорі — Міранда, слабке плямочка правіше і вище Урану — Пак. На диску газового гіганта видно дві могутні хмарні системи на даній частоті блискучі ледь не яскравіше за всіх супутників (фото Mike Brown/Caltech).

Крім того, у вибраному для вивчення діапазоні довжин хвиль сам Уран досить тьмяний, а ось його кільця виявилися дуже добре.