Неизлучающие тепло магніти дозволять створити електроніку нового типу

Докладно явище магнітострикції (зміни обсягу і розмірів об’єкта в залежності від намагніченості) описав 175 років тому фізик Джеймс Джоуль. Традиційні магніти навіть були названі джоулево магніти. З тих пір вони міцно увійшли в наше життя. Зрозуміло, зайва вага магніти скинути не допоможуть, так і від паління не позбавлять, зате техніка без них нікуди. Ну і холодильник потрібно щось прикрашати.

Однак останні експерименти показали, що не всі магніти ведуть себе однаково. Вчені університету Темпл та університету Меріленду виявили новий тип магнетизму. Відкриті фахівцями «неджоулевы магніти» мають принаймні два відмітних властивості, про які навіть не припускав першовідкривач з середини XIX століття.

Фахівці брали сплави заліза з іншими елементами, нагрівали їх до 760 градусів Цельсія, а після різко охолоджували. Вивчення під мікроскопом одержаних матеріалів здивувало вчених. Нові магнітні матеріали перетворювали енергію з мінімальною втратою тепла. Це означає, що нові магніти знайдуть застосування в микродвигателях, дозволять зменшити розміри датчиків, а також виявляться затребуваними у військовій галузі. Адже виділяється ними тепло настільки мало, що його практично неможливо засікти приладами.