Молекули перекису водню вперше були виявлені вченими в межзведном просторі

Дане відкриття трохи більше відкриває загадку того, як дві критично важливих для життя молекули – водень і кисень – взаємодію в космічному просторі. У земних умовах перекис водню відіграє критичну роль у хімії води, а також в озоновому шарі Землі. У побуті перекис водню застосовується для дизинфекции ран, а також у фарбуванні волосся.

Виявлені молекули перекису водню були за допомогою телескопа APEX (Atacama Pathfinder Experiment), розташованого в Чилі на висоті 5000 метрів. Хмари перекису водню були знайдені поблизу зірки Rho Ophiuchi, віддаленої від Сонця приблизно на 400 світлових років. Навколо цієї зірки знаходяться дуже холодні і щільні хмари з космічного газу і пилу. Хмари, температура яких становить мінус 250 градусів, складаються переважно з водню, але містять і інші водневовмісні елементи. Телескоп APEX здатний спостерігати подібні хмари в міліметровому і субміліметровому діапазонах.

Пер Бергман, астроном з шведському космічної обсерваторії Онсала, розповідає, що їм вперше вдалося в космічному просторі виявити з’єднання перекису водню – H202. За його словами, перекис водню є ключовою молекулою як для астрономів, так і для хіміків, так як вона складається з двох найважливіших для життя сполук. Зважаючи на те, що на Землі вода з’явилася переважно з космосу, вчені досліджують різні стратегії її утворення в космосі.

“У нас поки немає точних відомостей про те, як в космічних умовах з’явилися деякі важливі елементи. Зараз у нас з’являються дані про те, як формуються складні воднево-кисневі компоненти в космічному просторі”, – говорить Бергман.