Квантова телепортація на Канарах

Нещодавно ПерсТ повідомив [1] про квантової телепортації фотонних кубітів на відстань 97 км у відкритому просторі (без використання оптоволоконної лінії зв’язку). Ще один експеримент такого ж типу проведений колективом з Австрії, Німеччини та Канади [2]. На цей раз телепортація одиничних фотонів була здійснена між двома Канарськими островами (La Palma і Tenerife), віддаленими один від одного на 143 км (див. рис.). У принципі немає ніяких перешкод для реалізації вже найближчим часом супутникового квантового зв’язку, а слідом за нею – і квантового Інтернету [3].

Схема експерименту. Аліса і Чарлі знаходяться в La Palma, а Боб – Tenerife. Використовуючи джерело одиничних фотонів (HPS) і збудливий фотон 0, Чарлі підготовляє телепортируемый фотон 1. Джерело пар фотонів Ейнштейна-Подільського-Розена (EPR) генерує два переплутаних фотона 2 і 3. Потім Аліса проводить белловское вимірювання (BSM) фотонів 1 і 2, проектуючи їх на два з чотирьох белловских станів, і повідомляє результат Бобу з класичного каналу. Боб виконує відповідну унітарне перетворення над фотоном 3, який приходить до нього по квантовому каналу, і тим самим отримує репліку фотона 1.

1. ПерсТ 19, вип. 15/16, с. 3 (2012).

2. X.-S. Ma et al., Nature 489, 269 (2012).

3. H. J. Kimble, Nature 453, 1023 (2008).