Зірка KIC 8462852

Планетологи виключили можливість того, що загадкові “миготіння” зірки KIC 8462852 в сузір’ї Лебедя можуть бути викликані астероїдами або уламками зіткнулися планет – їх джерелом швидше за все є комети, а не високорозвинена цивілізація інопланетян.

Загадкове світило KIC 8462852 в сузір’ї Лебедя різко знижує свою яскравість не з-за присутності високорозвиненої цивілізації інопланетян в його околицях, а, швидше за все, з-за роя комет, періодично пролітає перед світилом, заявляють планетологи у статті, опублікованій в Astrophysical Journal Letters.

У середині жовтня астрономи з Єльського університету розповіли про незвичайних флуктуаціях в яскравості зірки KIC 8462852 у сузір’ї Лебедя, які можуть вказувати на присутність в її околицях так званої сфери Дайсона, створеної сверхразвитой цивілізацією інопланетян.

Це заява привернуло увагу фахівців з інституту SETI, які приступили до пошуків слідів цих інопланетян за допомогою радіотелескопу ATA, вперше використовуючи так званий “широкий” алгоритм пошуку, спрямований на розкриття можливих сигналів інопланетних цивілізацій в дуже великому діапазоні радіохвиль та мікрохвильового випромінювання.

Як розповідає Массімо Маренго (Massimo Marengo) з університету штату Айова в Еймсі (США), у першовідкривачів цих спалахів було три “природних” теорії, що пояснювали дані загадкові коливання яскравості світила — зіткнення невеликих планет, скупчення астероїдів в одній точці системи або ж проходження цілого “роя” комет по диску світила.

Планетологи, можливо, виявили сліди інопланетян зверхрозвинутих.

Маренго і його колеги перевірили кожну з цих гіпотез, використовуючи дані, зібрані при спостереженні за KIC 8462852 за допомогою орбітального інфрачервоного телескопа “Спітцер” за останні кілька років.

Як пояснюють планетологи, їх цікавили окремі набори хвиль в інфрачервоному діапазоні випромінювання, які зв’язуються з тепловими коливаннями на поверхні частинок пилу і невеликий космічної “гальки”. За словами дослідників, з таких частинок складаються протопланетные диски, де народжуються небесні тіла, і до того ж вони, як сьогодні вчені вважають, що виникають при зіткненнях астероїдів або планет.

Аналіз даних, зібраних Спітцером” в 2012, 2013 і 2015 роках показав, що подібних частинок на орбіті KIC 8462852 немає, що означає, що “затемнення” на зірці навряд чи могли бути викликані скупченням астероїдів або зіткненням невеликих протопланетных тіл або микропланет.

Ці спостереження, за словами вчених, залишають “кометную” версію єдино можливим природним поясненням того, чому яскравість KIC 8462852 падала на 20% два рази за останні 4 роки.

Як вважає сам Маренго, флуктуації в яскравості зірки не можуть бути пов’язані з інопланетянами і сферою Дайсона, однак для остаточного спростування цієї теорії потрібні нові спостереження, які підтвердили б, що даний “рой” комет дійсно існує.