Електронний мікроскоп можна використовувати для малювання на аркуші графена

Вчені з Данії і Китаю показали, що електронний мікроскоп можна використовувати для малювання на аркуші графена довільних за формою структур. Робота фізиків опублікована в журналі Nanotechnology.

Для створення написів на аркуші одноатомного вуглецю дослідники використовували пучок електронів трансмісійного мікроскопа з енергією в 300 килоэлектронвольт. Заряджені частинки, потрапляючи на графен, вибивають з нього окремі атоми вуглецю, в результаті чого в листі утворюються вільні валентні зв’язки. Ці зв’язки заповнюються вільними атомами з вакууму, в якому знаходиться зразок – на аркуші утворюється доріжка, яка відрізняється від навколишнього вуглецю структурою та електронними властивостями.

В ході роботи дослідникам вдалося прокреслити на графені лінії, що нагадують по формі букви «N» і «Λ». Діаметр пучка електронів, які використовувалися для малювання, склав 2-3 нанометра.

За словами вчених, у майбутньому вони сподіваються зменшити його до розміру окремих атомів.

Вчені розглядають графен як один з найбільш перспективних матеріалів для електроніки за його унікальною провідності, міцності й тонкості. Тим не менше до цих пір однією з найважливіших проблем його використання є складність додання матеріалу властивостей напівпровідника. Для цього матеріал, як показали останні роботи, можна помістити на підкладку з нітриду бору.