Графен може захистити від інтенсивних лазерних імпульсів

Вчені з Національного університету Сінгапуру, Національної Лабораторії DSO та Кембриджського університету виявили, що графен може захистити від інтенсивних лазерних імпульсів.

Спочатку дослідники розробляли метод рішення відомої проблеми склеювання окремих аркушів з атомів вуглецю. Для цього вони приєднали до листів алкільні ланцюги, але при цьому зберегли структуру графена. За допомогою даної технології вдалося виготовити матеріал, який можна диспергировать в рідині або нанести на плівку.

Як виявилося, новий матеріал володіє потужним нелінійним оптичним поглинанням інтенсивних наносекундних лазерних імпульсів в широкому спектральному діапазоні. За цим показником він істотно перевершує суспензію вуглецевих нанотрубок або сажі.

Механізм нового явища такий: світло опромінює графен і створює довгоживучі пари електрон-дірка (экситон). Потім экситонный газ локалізується в присутності важких атомів, що викликає сильне поглинання екситонів. У результаті новий матеріал ефективно поглинає лазерне випромінювання. Це явище можна використовувати, наприклад, для захисту чутливих датчиків і пристроїв від лазерного випромінювання, а також для створення високоефективних антивідблисків покриттів.

Таким чином, знайдено ще одну унікальну властивість графену: здатність переключатися з добре відомої індукованої оптичної прозорості до навіяного оптичного поглинання. Це корисна якість дозволяє застосовувати графен в різних оптичних технологіях.