Гравітаційна постійна скрізь постійна

Історія вивчення пульсарів веде свій початок з 1967 року, коли аспірантка Ентоні Хьюиша Джоселін Белл відкрила перший пульсар на меридіанному радіотелескопі Маллардской радіоастрономічної обсерваторії Кембриджського університету на довжині хвилі 3,5 м (85,7 МГц). З того самого моменту всі дослідження говорять про те, що гравітаційна постійна однакова у всіх досяжних для вивчення і спостережень куточках Всесвіту.

Необхідно нагадати, що пульсари, це космічний джерело радіо- (радиопульсар), оптичного (оптичний пульсар), рентгенівського (рентгенівський пульсар) та/або гамма- (гамма-пульсар) випромінювань, що приходять на Землю у вигляді періодичних сплесків (імпульсів). Відповідно до домінуючої астрофізичної моделі, пульсари являють собою обертаються нейтронні зірки з магнітним полем, яке нахилена до осі обертання, що викликає модуляцію приходить на Землю випромінювання.

Деякі пульсари можуть зберігати швидкість власного обертання незмінною настільки стійко, що здатні скласти конкуренцію навіть атомним часом. Сувора пульсація, як історія швейцарських годинників, має строгу періодичність! Що спричинило до роздумів про штучне походження радіовипромінювання. Але відсутність доплерівського зсуву сказала ні існуванню братів по розуму, які з точністю швейцарських годинників могли виробляти подібні імпульси такого масштабу. Але історія зберегла навіть цей момент – першого відкритого пульсару присвоїли ім’я LGM-1 (скор. від Little Green Men — маленькі зелені чоловічки).

Зовсім нещодавно група астрофізиків на чолі з Вейвеем Жу (Weiwei Zhu), колишнім науковим співробітником Університету Британської Колумбії (Канада), за допомогою радіотелескопу Грін-Бенк Національного наукового фонду (Західна Вірджинія), і обслуговує його обсерваторії Аресібо (Пуерто-Ріко), провела дослідження, які тривали 21 рік. Група спостерігала пульсації об’єкта PSR J1713+0747 (відстань приблизно 3700 світлових роках).

Результат – на даний момент найкраще уточнення гравітаційної константи (чисельно вона дорівнює модулю сили тяжіння, що діє на точкове тіло одиничної маси з боку іншого такого ж тіла, що знаходиться від нього на одиничній відстані.)! Сила всесвітнього тяжіння, згідно Ньютоновскому закону, стала більш точно вычисляема.

Необхідно відзначити, що минуле вимірювання гравітаційної постійної було виміряна з точністю до 27 цпк.