В сузір’ї Дракона є зірка, навколо якої обертається таємнича темна планета

В сузір’ї Дракона є зірка, навколо якої обертається таємнича темна планета, яка має вражаючу здатність поглинати більше 99% падаючого на неї світла і за цим показником вона перевершує всі великі космічні об’єкти нашої галактики. Така властивість газового гіганта під назвою TrES-2b відкрили американські астрономи, проаналізувавши дані космічного телескопа НАСА “Кеплер”. Ключові положення дослідження опублікувало в четвер Королівське астрономічне товариство Великобританії, повідомляє ИТАР-ТАСС.

Унікальна планета відноситься до категорії газових гігантів і розміром порівнянна з Юпітером. TrES-2b звертається навколо зірки GSC 03549-02811, яка розташована на відстані близько 750 світлових років від Землі. Відстань між зіркою і планетою відносно мало – 5 млн км, у порівнянні з 150 млн км між Сонцем і нашою планетою. Подібно Місяцю, обертання TrES-2b навколо зірки і власної осі синхронізовано так, що чорна планета завжди звернена однією і тією ж стороною до свого світила.

“Здатність відбивати світло у TrES-2b значно нижче, ніж навіть у акрилової фарби чорного кольору. Тому мова йде про справді інопланетне світі”, – підкреслив один з авторів роботи Девід Киппинг з Центру астрофізики при Гарвардському університеті в США. “Не ясно, яка саме причина робить планету настільки неймовірно темним об’єктом”, – визнав його колега з Прінстонського університету США Девід Шпігель.

Він додав, що таємничий газовий гігант все ж не є абсолютно чорним. В силу свого розміру і близькості до світила атмосфера планети напружена до 1000 градусів за Цельсієм і “випускає слабке червоне світло подібно розпеченому вугіллю”. Телескоп “Кеплер” дозволив встановити наявність в атмосфері гіганта хімічних елементів, здатних поглинати світло, але не в такій мірі, як вся TrES-2b. Вчені продовжують дослідження з метою зрозуміти природу унікального властивості планети, відкритої 5 років тому.