Відтворена матерія білих карликів в лабораторних умовах

Європейські фізики вперше створили матеріал з атомів фосфору і кремнію, що нагадує по своїй структурі, силі магнітного поля всередині нього і іншим властивостям сверхплотную матерію в надрах білих карликів, що допоможе вивчити властивості цих «вигорілих» зірок на Землі, йдеться в статті, опублікованій в журналі Nature Communications.

Білі карлики є останнім етапом життя відносно невеликих зірок, що вичерпали запаси термоядерного «пального». Матерія білого карлика перебуває в особливому стані з-за величезної щільності його речовини — сотні тисяч або навіть мільярд тонн на кубічний метр.

Її властивості являють величезний інтерес для астрономів і фізиків, так як її вивчення допоможе зрозуміти, як формуються білі карлики, а також перевірити або відкрити нові фундаментальні властивості матерії.

Група фізиків під керівництвом Бена Мардина (Ben Murdin) з університету Суррея (Великобританія) змогла створити найбільш близьке на сьогодні подобу матерії білого карлика, експериментуючи з атомами кремнію і фосфору, які перебували всередині поля потужного магніту.

Мардін і його колеги помітили, що з’єднання кремнію і фосфору містить в собі набір з своєрідних віртуальних «атомів» водню з легко змінюваними властивостями. Вчені спробували використовувати їх для моделювання матерії, що існує всередині надр білих карликів.

Експериментуючи з «атомами водню», автори статті з’ясували, що для цього достатньо створити досить сильне магнітне поле — близько 32 Тесла, що досяжне для сучасних надпровідних «супермагнитов».

В такому випадку спектр віртуальних «атомів» водню всередині сполуки фосфору і кремнію буде збігатися з даними, отриманими при вивченні справжніх білих карликів. Як вважають Мардін і його колеги,

результати їх роботи і дана модель речовини білого карлика допоможе нам зрозуміти, які фізичні процеси, що управляють їх розвитком і що відбувається з атомами і електронами в їх надрах.