Відкриття декількох нових супутників у Плутона являє собою загрозу для польоту New Horizons

Фахівці кажуть, що коли апарат НАСА New Horizons в липні 2015 року долетить до Плутона, цілком може з’ясуватися, що цей регіон значно більш небезпечний, ніж спочатку вважали в космічному агентстві. Відкриття декількох нових супутників у самої далекої планети Сонячної Системи являє собою загрозу для польоту New Horizons, яка не була прорахована в момент програмування траєкторії польоту апарат. Звичайно, говорити про те, що апарат неминуче вріжеться в одну з нових лун Плутона, було б невірно, але з урахуванням нових обставин ризик цього значно зростає.

Втім, балістики кажуть, що основною проблемою тут є навіть не самі місяця як такі, а численні уламки, що літають навколо Плуна і його супутників. Зараз, коли були проведені останні спостереження за Плутоном, очевидно, що ця планета набагато частіше піддається атакам астероїдів з Поясу Койпера, ніж вважалося раніше. З іншого боку, у Плутона і його лун не така сильна гравітація і як потужний магніт для космічних булижників вона не буде діяти.

Більш детально обрахувавши фізичні показники Плутона, вчені прогнозують, що на орбіті навколо Плутона повинні обертатися численні уламки. Вони-то і представляють найбільш серйозну загрозу для апарату New Horizons, кажуть в НАСА.

“Зовсім не можна виключати того, що при виході на орбіту навколо Плутона New Horizons зіткнеться з об’єктом, розміри якого будуть досить великі, щоб знищити New Horizons”, – говорить старший науковий фахівець місії New Horizons Fkfy Стерн.

За його словами, хоча камери апарату будуть включені ще за кілька місяців до виходу на орбіту, ці камери не зможуть фіксувати швидко летять об’єкти, розміри яких становлять від декількох сантиметрів до метра. У той же час, якщо об’єкт діаметром 10-30 см вріжеться в Hew Horizons, то для останнього це буде означати миттєву загибель.

Нагадаємо, що перший супутник Плутона – Харон – був відкритий в 1978 році, приблизно через 50 років після того, як був відкритий сам Плутон. У 2005 році телескоп Хаббл знайшов ще два супутника Плутона. А в липні цього року була виявлена і четверта місяць Плутона, причому тоді вчені вказали на наявність свідоцтв існування ще двох супутників. Втім, останнє поки що так і залишається гіпотезою.

Стерн каже, що з урахуванням всіх цих нових обставин, місія New Horizons стає куди більш небезпечною. Зараз в НАСА і декількох університетах США йдуть дискусії на тему того, як можна мінімізувати небезпеку для апарату при підльоті до Плутона.

Основним завданням New Horizons є вивчення Плутона і його найбільшого супутника Харона. Запуск апарату здійснено 19 січня 2006 року, з прольотом у Юпітера в 2007 і прибуттям до Плутону в 2015. Пролетівши повз Плутона, апарат, можливо, вивчить ще який-небудь об’єкт пояса Койпера. Повна місія New Horizons розрахована на 15-17 років. New Horizons покинув околиці Землі з найбільшою з усіх космічних апаратів швидкістю. В момент вимкнення двигунів вона склала 16,21 км/сек. Очікується, що 25 серпня 2014 року апарат перетне орбіту Нептуна. Незабаром після прольоту повз Плутона і Харона міжпланетний апарат потрапить послідовно в тіні кожного з тіл, що дозволить перевірити наявність навіть слабкої атмосфери у вигляді димки.

На борту апарата встановлено капсула з частиною праху астронома Клайду Томбо, першовідкривача Плутона.