Вчені розробили перше детальне зображення структур сонячного вітру

C допомогою даних, зібраних космічним апаратом НАСА STEREO, вчені з Південно-західного дослідницького інституту та Національної сонячної обсерваторії розробили перше детальне зображення структур сонячного вітру: потоків плазми і різних частинок з викид корональної маси, який досяг Землі.

Викид, що стався в грудні 2008 року, дозволив виявити динамічна взаємодія частинок всередині сонячного вітру і його поведінка протягом триденного подорожі у бік Землі зі швидкістю до 450 км/с.

«Вперше ми можемо бачити безпосередньо і у великому масштабі структури, які викликають збої в роботі наших супутників, – розповідає один з авторів дослідження доктор Крейг Форест. – Впевнений, що ми ще дізнаємося багато нового з цих даних, але вже сьогодні зрозуміло, що вони змінять наші уявлення про сонячному вітрі».

Карта сонячного спалаху. Зліва видно Місяць і Земля

На зображенні, опублікованій в Astrophysical Journal, видно величезні плазмоїд, які тісно пов’язані з флуктуаціями густини сонячної речовини і V-подібні структури, які змінюються під впливом магнітного поля Сонця.

Учені протягом 30 років намагалися зрозуміти анатомію «сонячних спалахів і магнітних хмар на Сонці, а також структури в сонячній короні, відповідальні за утворення цих явищ. Відстежуючи ці структури з допомогою графічних даних, астрономи зможуть точно встановити з яких частин сонячної корони прийшли ті чи інші структури сонячного спалаху і що стало причиною їх появи.

Для створення карти коронального викиду, вчені використовували складну комбінацію методів обробки зображень. Справа в тому, що створення якісного гелиосферного зображення на відстані однієї астрономічної одиниці є досить складним завданням, оскільки частинки навіть самого потужного викиду набагато блідіше «засвітки» переднього плану (біля Землі) і фону (Сонця та інших зірок). Так, малі «краплі» сонячного вітру, які вдалося зняти, світяться більш ніж в 10 мільярдів разів слабкіше, ніж поверхня повного Місяця і в 10 тисяч разів слабше, ніж зоряне поле.