вчені не взяли до уваги всі постулати спеціальної теорії відносності Ейнштейна

Незважаючи на те, що чергове твердження про перевищення швидкості світла цілком передбачувано викликало великий інтерес у світі, власне самого перевищення могло і не відбуватися. Незабаром після публікації результату трирічних досліджень вчені оприлюднили і методику виконання експерименту з тим, щоб інші фахівці підтвердили або спростували результати.

Через три тижні на сайті бібліотеки Корнельського університету з’явився препринт роботи голландського фізика Рональда ван Эльбурга (Ronald van Elburg). Автор стверджує, що в ході вимірювання часу проходження дистанції, вчені не взяли до уваги всі постулати спеціальної теорії відносності Ейнштейна. Суть спростування зводиться до того, що фізики не врахували обставин, що супутники GPS, служили «секундомір», перебували за межами системи відліку «детектор нейтрино», у зв’язку з чим вимірювання закралися похибки: орбіта руху супутників нахилена таким чином, що пучки частинок рухалися назустріч їм, тому при кожному вимірі часу супутник «з’їдав» 32 наносекунди. А з урахуванням того, що в ході експерименту час фіксувалося двічі – на старті і на фініші, звідси і виникло перевищення швидкості світла на 60 наносекунд. Вчений вважає, що його робота також дозволить покращити точність позиціонування в системі GPS і допоможе скоректувати всесвітній координований час (UTC), яке виявилося не зовсім світовим із спеціальної теорії відносності.

Разом з тим, помилково думати, що це єдина спроба спростувати результати гучного експерименту. На даний момент на сайті arXiv.org доступно понад 90 доповідей, що так чи інакше відносяться до роботи. У деяких наводяться аргументи на користь правильності синхронізації годин, в інших – описуються інші допущені помилки, причому більш нові роботи в основному спростовують результати заявлених раніше.