Вчені виявили новий нанорозмірний метаматериал, який може стати основою майбутніх високошвидкісних обчислювальних блоків

Вчені Тель-Авівського університету виявили новий нанорозмірний метаматериал, який може стати основою майбутніх високошвидкісних обчислювальних блоків. Фізики і електротехніки на чолі з доктором Tal Ellenbogen вважають, що такі нелінійні метаматеріали, які володіють фізичними можливостями, що не зустрічаються в природі, стануть будівельними блоками, які дозволяють великим компанія, таким як IBM і Intel перейти від електроніки до оптичних обчислень.

Dr. Ellenbogen каже:

«Оптичні метаматеріали вивчаються через їх інтригуючі і незвичайні властивості. Наша робота показує, що при правильному дизайні, вони можуть бути використані для розробки нових типів активних оптичних компонентів, необхідних для виробництва ультрашвидкісних оптичних комп’ютерних чіпів».

Якщо в природних матеріалах взаємодія між світлом і його частками регулюється хімічним складом, то в нових оптичних матеріалах, шляхом створення дрібних наноструктур, цю взаємодія можна контролювати і спостерігати нові оптичні явища. Коли сила взаємодії не прямо пропорційна силі світлового поля, можливий нелінійний ефект оптичного удару. Ці ефекти можуть бути використані для виготовлення активних оптичних пристроїв.

Tal Ellenbogen впевнений:

«Шляхом злиття двох дисциплін в оптиці – метаматеріалів і нелінійних фотонних кристалів, ми відкриваємо двері до побудови нових активних нелінійних пристроїв і унікальних фундаментальних досліджень в цілому».