Вчені: більшість двійників Землі будуть млявими через радіацію

Червоні карлики виявилися несподівано неспокійними зірками, часто викидають плазму зі своєї поверхні, що ставить під сумнів обитаемость декількох потенційних “двійників” Землі, нещодавно знайдених в околицях таких світил.

Майже всі двійники Землі будуть повністю позбавленими життя із-за того, що часті спалахи на поверхні зірок і вироблювана ними радіація будуть “обдирати” їх атмосферу, заявляють планетологи у статті, опублікованій в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

“Під час корональних викидів маси Сонце “випльовує” великі кількості плазми, і у нас немає підстав вважати, що це не відбувається на інших зірках. Ймовірність того, що подібні викиди трапляються, зростає з числом спалахів на поверхні зірки, і великі “плювки” здатні обдерти атмосферу у будь планети, розташованої близько до світила, що зробить її непридатною”, заявила Хлоя П’ю (Chloe Pugh) з університету Уоріка (Великобританія).

За словами П’ю, негативна дія корональних викидів посилюватиметься тим, що ослаблена атмосфера двійника Землі буде погано захищати його поверхню від заряджених частинок і жорсткого ультрафіолету і рентгена, що виробляється світилом, що має остаточно добити життя.

П’ю і її колеги з університету прийшли до такого висновку і визнали найперспективнішого кандидата на роль “другої Землі – планети Kepler-438b – безлюдною, спостерігаючи за активністю червоного карлика, навколо якої вона обертається, і ряду інших подібних зірок, використовуючи дані, які орбітальний телескоп “Кеплер” збирав під час чотирьох років своєї роботи.

Планеты у червоних карликів “мертві” з-за магнітного поля

Зірка Kepler-438 та інші червоні карлики, в околицях яких були знайдені схожі на Землю планети, досить давно вважаються астрономами дуже спокійними зірками, на чиєму поверхні майже не відбувається спалахів і викидів плазми. Британські планетологи вирішили перевірити, чи так це насправді.

Як виявилося, подібні світила насправді більш активні, ніж Сонце, і на їх поверхні нерідко відбуваються потужні викиди плазми, здатні “пробити” навіть досить сильний магнітний щит Землі. Так як такі спалахи відбуваються на Kepler-438 та інших подібних зірок досить часто – приблизно раз на 200 днів, то вони повинні були досить швидко “обдерти” атмосферу Kepler-438b і зробити планету більш вразливою для дії космічних променів.

Як підкреслює П’ю, все це не обов’язково означає, що всі двійники Землі у червоних карликів будуть безлюдними – серед вивчених ними пар світил і планет їм вдалося виділити кілька зірок, чия активність була не такою високою, як у Kepler-438. Цілком можливо, що частина з них буде придатна для життя, проте планетологам все одно варто з обережністю говорити про таких планетах як про потенційних “двійників” Землі, вважають британські астрономи.