Виявлений третій радіаційний пояс Землі

З допомогою наукових супутників, запущених у серпні минулого року, американські вчені виявили ще один радіаційний пояс Землі. За словами провідного співробітника Центру космічних польотів імені Годдарда Шрі Канекала, третій радіаційний пояс був виявлений космічними апаратами між двома іншими, вже відомими, зонами підвищеної радіації, що знаходяться на висоті декількох тисяч кілометрів над Землею. Приблизно через місяць після початку спостережень третій радіаційний пояс зник після потужного спалаху на Сонці, продемонструвавши свій непостійний характер.

Співробітники NASA вважають, що це відкриття змінює нинішні наукові уявлення про радіаційних поясах Землі, виявлених ще в 1958 році в результаті польотів перших радянських та американських супутників. Вони являють собою області магнітосфери, в яких накопичуються высокоэнергетичные заряджені частинки, в основному протони і електрони. Їх вивчення, зокрема, необхідно для підготовки польотів в дальній космос, де існує небезпека підвищеного впливу радіації на організм людини.

30 серпня 2012 року NASA за допомогою ракети-носія «Атлас-5» запустив два супутники-близнюки для вивчення радіаційних поясів. Фахівці NASA розраховують отримати нові відомості про зародження потоків елементарних частинок, вплив сонячної активності на рівень радіації в навколоземному просторі, а також небезпеки цих явищ для життєдіяльності людини, в тому числі для роботи різних радіоелектронних систем.

STRF.ru