Винайдена в 1877 році чашка Петрі тільки що зазнала саму серйозну модернізацію за всю свою історію

Вчені з Каліфорнійського технологічного інституту побудували прототип системи ePetri. «Наша чашка являє собою компактний безлинзовый мікроскоп. У ePetri ми можемо стежити за культурою клітин в реальному часі, не дістаючи її з інкубатора, не вдаючись до використання громіздкого обладнання і витрачаючи менше часу і праці, – розповів провідний автор дослідження Гоань Чжен (Guoan Zheng). – Ця технологія дозволяє значно оптимізувати експерименти з клітинними культурами і знизити ризик забруднення».

Gizmag інформує, що дослідний зразок ePetri вчені виготовили з підручних засобів, тому він вийшов відносно простим і дешевим. У хід пішли речі, які можна купити в звичайному магазині, — датчик зображення з мобільного телефону, конструктор Lego і апарат з числа “гуглофонів”.

Вчені поміщають культуру клітин на світлочутливу матрицю, зверху накривають прозорою плівкою, потім смартфоном, чий екран використовується в якості скануючого джерела світла, і ставлять ePetri в інкубатор. З нього «чашка» передає по кабелю дані на ноутбук.

(Пристрій системи Чжен з колегами описали в статті, опублікованій в PNAS.)