Вимірювання ізотопного складу води на одній із комет обрадувало вчених

Вимірювання ізотопного складу води на одній із комет обрадувало вчених: він виявився ідентичний земної океанській воді, а значить, у далекому минулому комети дійсно могли подарувати Землі воду.

Космічний телескоп Гершель допоміг зробити важливе відкриття: вміст дейтерію у воді на кометі Хартлі (Hartley 2) досить добре співпадає з пропорціями ізотопів водню у земній воді (1,61 х 10-4 проти 1,57 х 10-4 відповідно).

До цього моменту тільки шість комет пройшли перевірку на дейтерій, передає BBC News, і у всіх відношення дейтерію до звичайного водню виявилося вдвічі більше, ніж в океанській воді (а саме 2,96 х 10-4).

А це ставило у вкрай нестійке становище теорію про те, що вода на ранній Землі (яка сформувалася гарячою і сухою) прийшла від комет.

Вченим навіть довелося переглянути цей погляд і заявити, що воду Землі подарували астероидные бомбардування. Тут у 2010 році, як за замовленням, і воду на астероїдах вперше знайшли.

Тепер комета Хартлі ставить все на свої місця – комети, разом з астероїдами і метеоритами, теж могли бути постачальниками води. А ось якою мірою – ще належить розібратися.

Різницю в изотопах водню у шести попередніх комет і у комети Хартлі вчені пояснили відразу – всі виміряні раніше за даним параметром сторінки відбувалися з хмари Оорта, а Хартлі – перша така комета, яка відбувається з поясу Койпера, відповідно історія цих об’єктів та умови народження — відмінні. І якщо все короткоперіодичні комети з ізотопного складу води ідентичні Хартлі, це означає, що перед нами — ще один потужний джерело води для древньої Землі.

(Про своє відкриття міжнародна команда астрономів відзвітувала в Nature.)