Вдалося створити в лабораторії «трипелюстковий» вузол з вихору води і спостерігати за його еволюцією і розпадом

Фізикам з Університету Чикаго вперше вдалося створити в лабораторії «трипелюстковий» вузол з вихору води і спостерігати за його еволюцією і розпадом.

Гідродинамічний кільце (вгорі, утворюється подібно колечка диму при палінні) і вузол (внизу).

Dustin Kleckner / William T. M. Irvine

Для створення водного вузла вченим пропелер знадобився особливої форми, який їм вдалося створити за допомогою 3D-принтера. Спостерігати за рухом води, викликаним цим пропелером, фізикам допомогли дрібні бульбашки повітря. Під час експерименту вони слідували за рухами води. Положення підсвічених лазером бульбашок 76 тисяч разів в секунду відстежувалася приладом, що нагадує комп’ютерний томограф.

У результаті вченим вдалося розглянути, як утворюються, рухаються і розпадаються вузли, утворені рухом рідини. Раніше можливість існування подібних вузлів вже була доведена теоретично, проте до цих пір нікому не вдавалося їх отримати в лабораторних умовах.

Вивчення вузлів має важливе значення не тільки для гідродинаміки, але і, наприклад, для вивчення Сонця. Нещодавно вчені встановили, що на Сонці перенесення енергії від поверхні до корони може бути опосередкований особливими торнадо, сплетающимися в коси.

Робота опублікована в журналі Nature Physics, а її короткий зміст можна прочитати в ScienceNow і NatureNews.