Астрофізики знайшли пульс у зірок

Астрофізики зуміли виявити “пульс” у тисяч зірок в галактиці Мессьє 87 (М87), їх відкриття дозволить створити новий спосіб визначення віку галактик, йдеться в статті, опублікованій на сайті HARVARD-SMITHSONIAN CENTER FOR ASTROPHYSICS IN CAMBRIDGE (HSCA).

За час свого існування світила типу нашого Сонця зазнають значні трансформації в кінці свого життя. Зірки стають дуже яскравими і роздуваються до величезних розмірів, поглинаючи планети, що знаходяться в межах відстані від Землі до Сонця. Ближче до кінця свого життя такі зірки починають пульсувати, збільшуючи і зменшуючи свою яскравість на більшу величину раз у кілька сотень днів. Безліч зірок, які проживають даний етап свого життя, були знайдені вченими у нашому Чумацькому Шляху.

Побачити подібні “пульсуючі” світила в інших галактиках досі не представлялося можливим. “Але ми зрозуміли, що ці зірки настільки яскраві і їх пульсації настільки сильні, що їх важко приховати”, — наводяться в повідомленні слова Чарлі Конроя з HSCA. Вивчивши серію унікальних знімків еліптичної галактики М87, розташованої в 53 мільйонах світлових років від Землі в сузір’ї Діви, отриманих за допомогою космічного телескопа “Хаббл” протягом трьох місяців у 2006 році, вчені знайшли подібні зірки.

Це відкриття дозволяє суттєво уточнити вік галактики, оскільки сила і швидкість такого “галактичного серцебиття” варіюється в залежності від віку. Вчені вважають, що вік М87 становить близько 10 мільярдів років.