Астрономи оприлюднили дані про найменшою з відомих місяців Юпітера

Крихітний, за юпетиреанским мірками, космічний камінь має близько двох кілометрів у діаметрі. Місяць, відомий як S/2010 J 2 була вперше помічена ще у вересні 2010 року, коли з неї був відкритий і більш великий об’єкт S/2010 J 1. В принципі, за мірками Юпітера, два даних супутника з їх діаметрами в 2 і 3 кілометри відповідно, є справжніми крихтами, проте з їх участю кількість підтверджених супутників у Юпітера зросла до 67.

За минулі з моменту відкриття два роки, дослідники досить точно вирахували орбіту обох лун, а також отримали приблизні дані про їх хімічної композиції.

Відзначимо, що обидві місяця мало того, що досить невеликі за розміром, вони ще й віддалені від Юпітера досить далеко – J1 – на 23,45 млн кілометрів, а J2 – на 21,01 млн кілометрів. Перша робить повний оборот навколо Юпітера за 2,02 земних року, а друга – за 1,69 земних року. Дослідники кажуть, що вивчали обидва об’єкта на підставі їх яскравості, точніше коефіцієнта відбиття, так як вивчати безпосередньо дані об’єкти, зважаючи на їх малого розміру, неможливо.

На сьогодні відомо, що Юпітер оточений приблизно п’ятьма десятками основних лун і як мінімум 14 периферійних, про яких відомо дуже небагато. Дослідники кажуть, що такі гігантські планети, як Сатурн або Юпітер, теоретично можуть бути оточені сотнями подібних мікро-лун, які утворилися в результаті зіткнення більш великих об’єктів з астероїдами або кометами.