Астрономи з Техаського університету в Остіні виявили саму масивну чорну діру

Відкриття було зроблено за допомогою телескопа Хоббі-Еберлі обсерваторії Мак Дональда. За даними вчених, маса виявленої чорної діри в 17 млрд раз перевищує масу Сонця! Чорна діра незвичайна ще й тим, що її маса складає 14% маси галактики. Як правило, чорні містять 0,1% маси всієї галактики.

Галактика NGC 1277

Надмасивна чорна знаходиться в галактиці NGC 1277, розташованої на відстані 220 млн. світлових років у сузір’ї Персея. Це досить невелика галактика. Її маса в 10 разів менше маси нашого Чумацького Шляху. Хоча NGC 1277 має скромний розмір, чорна діра, що причаїлася в її центрі, за розміром в 11 разів більше діаметру орбіти Нептуна.

“Це, дійсно, дивна галактика”, – говорить астроном Карл Гебхарт з Техаського університету. – “Вона майже повністю складається з чорної діри. Можливо, це перший об’єкт у новому класі систем галактика-чорна діра. Крім того, надмасивні чорні діри зустрічаються у гігантських галактик, які називаються еліптичними. Однак нова чорна діра знаходиться в невеликій линзовидной галактиці”.