Астрономи знайшли галактику з рекордною кількістю темної матерії

Астрономи з’ясували, що нещодавно відкрита карликова галактика Трикутник-2, на 99,9997% складається з темної матерії, що робить її ідеальним об’єктом для вивчення цієї загадкової субстанції.

Карликова галактика Трикутник-2, розташована неподалік від Чумацького Шляху, на 99,9997% складається з темної матерії, що робить її ідеальним об’єктом для вивчення цієї загадкової субстанції, йдеться в статті, опублікованій в Astrophysical Journal Letters.

“За цією галактикою дуже важко спостерігати — всього шість її зірок володіють достатньою яскравістю для того, щоб їх можна було побачити за допомогою телескопа Кека. Її загальна маса була багато, багато більше того, скільки важать її зірки. Це означає, що в ній сховався надщільний згусток темної матерії, чия частка в її масі є рекордом на сьогоднішній день”, — заявив Еван Кірбі (Evan Kirby) з Каліфорнійського технологічного інституту в Пасадені (США).

Кірбі і його колеги зробили це відкриття, спостерігаючи за рядом карликових галактик, які є супутниками Чумацького Шляху, близько розташованими до нашої Галактики. Їхню увагу привернула микрогалактика Трикутник-2 (Tri II), розташована всього в 117 тисяч світлових років від центру Чумацького Шляху.

Ця галактика була відкрита зовсім недавно, на початку цього року, з тієї причини, що вона володіє невеликими розмірами – її радіус не превышает110 світлових років, і низькою светимостью – сукупна яскравість її зірок перевищує світність нашого Сонця всього в 450 разів.

Настільки мініатюрні розміри Tri II змусили Кірбі і його колег задуматися, як її світила і зоряні скупчення ще не були розкидані по космосу або поглинені Чумацьким Шляхом. Вони припустили, що дана галактика може містити в собі велику кількість темної матерії, і перевірили цю теорію, вимірявши швидкості обертання зірок навколо центру Tri II.

Сама “темна” галактика у Всесвіті втримала своє звання

Для цього вчені заміряли те, як змінюється спектр і червоне зміщення її зірок, які імовірно рухаються в нашу сторону або віддаляються від Чумацького Шляху. Як показали ці спостереження, багато зірки в Tri II рухалися з дуже високою швидкістю – близько 300-380 кілометрів в секунду.

Настільки високі швидкості можливі тільки в тому випадку, якщо Tri II містить у собі рекордна кількість темної матерії – приблизно 99,997% матерії цієї галактики складається з цього невидимого речовини. Подібна кількість темної матерії дає вченим один з перших шансів вивчити її і “побачити” те, як вона проявляє себе в житті Всесвіту.

Справа в тому, що сьогодні вчені вважають, що частинки темної матерії здатні взаємодіяти між собою – в ході їх взаємної анігіляції повинні виникати потужні пучки гамма-випромінювання. В Чумацькому Шляху і в інших галактиках, де присутня безліч пульсарів, такі сліди темної матерії будуть залишатися невідомими, і Tri II, де майже немає джерел гамма-квантів є ідеальним місцем для таких спостережень, укладають Кірбі і його команда.