Астрономи виявили саму щільну екзопланету

Об’єкт, володіючи масою Юпітера, у поперечнику налічує всього лише 55 тисяч кілометрів. Щільність нового світу — 23 грама на кубічний сантиметр, тобто в два рази більше щільності свинцю. Це наводить на думку, що вся екзопланета – суцільний кристал алмазу.

Нова знахідка – це залишки зірки, багатої киснем і вуглецем. У неї є компаньйон – пульсар PSR J1719-1438, швидко раскручивающаяся нейтронна зірка (робить 175 оборотів в секунду).

Відстань між двома об’єктами становить 600 тисяч кілометрів, що приблизно в півтора рази більше відстані від Землі до Місяця (повний оборот займає всього 2 години 10 хвилин). Була б планета побільше би розірвало гравітацією компаньйона.

Пульсар і планета-алмаз знаходяться в сузір’ї Змії на відстані до 4000 світлових років від нас (таким чином, виправдалося припущення вчених шестирічної давності).

Як сформувалася планета-алмаз, астрономи з технологічного університету Суінберна точно не знають, але припускають, що гігантський космічний кристал міг утворитися з мініатюрного білого карлика, атмосферу якого перетягнув на себе сусід-пульсар.

Стаття вчених опублікована в журналі Science. Почитайте також про можливі алмазних океанах Урана і Нептуна.