Астрономи вважають, що незвичайний конгломерат зірок NCG 6791 являє собою повністю новий клас зоряних кластерів

Протягом останніх десятиліть вчені виявили два різних типи зоряних кластерів в нашій галактиці Чумацький шлях. Так звані глобулярні кластери, що представляють собою дуже старі зоряні зборів, тісно прив’язані один до одного власної гравітацією і практично не мають в своїй структурі важких елементів, а також відкриті кластери, які являють собою більш молоді і багаті важкими елементами зоряні скупчення.

Однак кластер NCG 6791 не схожий ні на один з них. Він являє собою щось середнє, дивну різновид зоряного гібрида, говорять вчені з Університету Джона Хопкінса в США.

За їх словами, зараз науці відомі близько 2000 зоряних кластерів в нашій галактиці Чумацький шлях, однак раніше нічого схожого на гібридний кластер тут не зустрічалося. Зараз вчені говорять, що у них з’являється шанс більш детально дослідити процеси зоряної еволюції у нас в галактиці.

Говорячи технічно, зоряні кластери являють собою групи зірок, які народилися з одного газо-пилової хмари. Саме тому однорідні кластери, а в старих зоряних кластерів майже немає важких елементів, таких як метали. Всі елементи важче гелію – це продукти термоядерного нуклеосинтеза, що йде в ядрах зірок. У старих кластерах багато зірок либое вже вибухнули, або знаходяться в прикордонному стані.

У разі NCG 6791 астрономи губляться в здогадах, так як ні під “молоді” ні під “старі” кластери він не підходить. Сам по собі цей кластер віддалений від Землі на 13 000 світлових років у сузір’ї Ліри. Його вік приблизно 8 млрд років, тобто з точки зору віку він де-факто старий, проте зірки тут багаті металами. За підрахунками астрономів вміст металів тут у 2,5 рази перевищує середній показник по старим глобулярным кластерів.

Фактично, деякі зірки в NCG 6791 мало не вдвічі старше Сонця, але це не заважає їм бути багатими металами.

За оцінками вчених, в цьому “дивному” кластері знаходиться близько 60 000 зірок, причому є кілька надзвичайно яскравих, що традиційно для старих кластерів і так званих гелієво-водневих зірок.