Хмара молекулярного газу доповнило картину Галактики і продемонструвала її майже ідеальну симетричність

Американські астрономи виявили найдальше в Чумацькому Шляху хмара молекулярного газу. Нова структура доповнила картину Галактики і продемонструвала її майже ідеальну симетричність. Томас Дам (Thomas Dame) з Гарвард-Смистоновского центру астрофізики (Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics) дослідив наявність водню та монооксиду вуглецю на околицях Чумацького Шляху і майже випадково виявив структуру, яка розтягнулася по небосхилу на 60 градусів.

Томас закликав на допомогу колегу Патріка Тадеуса (Patrick Thaddeus). Разом вони підрахували, що гігантська хмара знаходиться на відстані 49 тисяч світлових років від центру Галактики й містять молекулярний водень вагою приблизно 50 тисяч сонць. Крім того, все вказувало на те, що хмара є спіральний рукав галактики.

Зрештою, вчені прийшли до висновку, що освіта є продовженням рукава Центавра (Scutum–Centaurus Arm), і воно розтягнулося по небу значно сильніше, ніж відома нині і багата зірками зона.

Вчені пропонують назвати виявлену структуру «зовнішній рукав Центавра» (Outer Scutum-Centaurus arm). Ймовірно, раніше астрономи прогледіли її з-за того, що вона відхиляється від площини Чумацького Шляху.

У статті, яка незабаром з’явиться в журналі Astrophysical Journal Letters, вчені відзначають, що рукав Центавра являє собою двійника протилежної рукава Персея (Perseus Arm). Обидва обвивають кластер зірок у вигляді бару в центрі нашої Галактики з протилежних сторін.

На те, щоб побудувати карту всього чадного газу знайденого хмари, підуть роки, зазначає Дам, але дивовижну симетричність галактичної структури можна надійно засвідчити вже зараз (читайте препринт статті на сайті ArXiv.org).