Фізики в CERN отримали неймовірний результат

Фізики з європейського інституту ЦЕРН, що працюють із Великим Адронним колайдером, кажуть, що їм вдалося зафіксувати незрозуміле явище, яке, в разі підтвердження, може перевернути фундаментальні основи фізики. Їм вдалося зафіксувати субатомні частинки, які рухаються швидше швидкості світла.

Сучасна фізика виходить з того, що жоден об’єкт масштабу одного атома і більше не може рухатися швидше швидкості світла, так як це прямо суперечить теорії відносності. У разі досягнення швидкості світла об’єкт повинен буде перетворити всю свою масу в енергію, і як матеріальна сутність припинити своє існування. Втім, в субатомному світі явища, коли частинки рухаються швидше швидкості світла, теоретично можливі, але на практиці їх досі не вдавалося виявити.

Зараз же вчені говорять, що в рамках експерименту вони відправляли елементарні частинки нейтрино з інституту ЦЕРН в бік Лабораторії Гран-Сассо, віддаленої на 732 км. Виявилося, що нейтрино прибули в пункт призначення на кілька мільярдних часток секунди раніше, ніж повинні були б зробити це, рухаючись зі швидкістю світла.

Зараз дослідники говорять, що вони лише зафіксували даний феномен і поки не підготували по ньому розгорнутий науковий матеріал, тому інформація про феноменальне спостереженні вкрай мізерна. Коли матеріал буде підготовлений, то він буде розміщено у відкритому доступі в інтернеті, “щоб залучити до спостереження пильну увагу”.

“Схоже, що ми отримали неймовірний результат”, – говорять фізики в CERN.

Дослідники кажуть, що стабільні частинки, такі як молекули або атоми, які не можуть рухатися швидше швидкості світла, так як в цьому випадку вся їх маса витрачається на енергію руху. Принаймні, зараз дослідникам не вдалося створити умов, при яких молекули б рухалися швидше швидкості світла.

Однак нейтрино не є стандартними частинками. Їх незвичайною природою дослідники цікавляться вже більше двох десятків років. Наприклад, відомо, що нейтрино майже не взаємодіють зі звичайною матерією, а тому можуть долати багато трильйони кілометрів у Всесвіті, передаючи вченим дані про давні події в космосі. Крім того, недавно було встановлено, що нейтрино здатні перетворюватися з одного виду в інший.

У випадку з останнім досвідом, вчені проводили експеримент за допомогою мюонним нейтрино. Початковою метою досліду було визначення того, скільки саме мюонним нейтрино в польоті перетворюється в інший вид нейтрино – тау-нейтрино. Дослідники проводили за допомогою обладнання виміри пучків нейтрино понад 15 000 разів і досягли показника, що перевищує статистичну похибку, що дозволяє формально констатувати – нейтрино можуть рухатися швидше швидкості світла.

На завтра в ЦЕРН заплановано проведення розширеного семінару, де будуть обговорюватися результати роботи вчених. Втім, вже зараз очевидно, що якщо фахівці погодяться, що рух частинок швидше швидкості світла можливо, нехай і на субатомному рівні, то це в майбутньому може повністю перевернути сучасну фізику.