У Криму зупинив роботу телескоп, який бере участь у російській програмі

Один з найбільших у світі радіотелескопів РТ-70, розташований у Криму, припинив роботу в рамках російського астрономічного проекту РАДІОАСТРОН. Тепер, за словами російських та українських вчених, колаборація може недоотримати найважливіші астрономічні дані.

Кримський радіотелескоп зупинив спостереження за проектом «Радіоастрон». Фото: «Газета.Ru»

Телескоп діаметром 70 метрів знаходиться в декількох кілометрах від Євпаторії і служить одним з найважливіших наземних «плечей» радиоинтерферометра, які дозволяють вивчати далекі астрономічні об’єкти з дуже високою роздільною здатністю. «Тарілка» належить Національному центру управління та випробувань космічних засобів України, який розташований поблизу Євпаторії і, крім іншого, бере участь в управлінні космічними апаратами.

Як розповів науковий співробітник Радіоастрономічного інституту Національної академії наук України Владислав Кулішенко, вчених схвилювало, що якщо антена буде обертатися, її можуть прийняти за зброю і знищити або пошкодити.

Нещодавно виданням Astrophysical Journal була прийнята до публікації перша наукова стаття з «пульсарной» тематики команди «Радиоастрона». В ході роботи спостерігався пульсар B0950+08, при цьому база інтерферометра становила 220 тис. км, що дозволило досягти рекордного кутового дозволу. Вченим вдалося виміряти параметри турбулентності плазми, що знаходиться в міжзоряному просторі. Вони виявилися істотно відрізняються від тих, які передбачалися раніше.