Учені з Австралії і США встановили, що закон Ома виконується і для нанопроводів

Учені з Австралії і США встановили, що закон Ома виконується і для нанопроводів. Раніше це ставилося під сумнів з-за можливих квантових ефектів. Стаття вчених з’явилася в журналі Science. У рамках дослідження вчені покрили підкладку з кремнію воднем, після чого виконали в покритті борозни за допомогою голки скануючого тунельного мікроскопа. Отриману поверхню обробили фосфором, в результаті чого оголені регіони кремнієвої підкладки придбали вкраплення цієї речовини. У кінці досліду після нагріву (це дозволило позбутися водню) підкладка була покрита шаром кремнію.

В результаті операції вчені отримали підкладку з «проводами» з легованого фосфором кремнію, мініатюрні з яких були заввишки в один атом, а шириною в чотири. Експериментально вчені встановили, що

питомий опір електричному струму не залежить від діаметра такого проводу, в той час як інші металеві характеристики проводів вдалося перевірити за допомогою чисельного моделювання.

З цього вчені зробили висновок, що закон Ома, який зв’язує напругу, силу струму і опір провідника, як і раніше виконується. Дослідники вважають, що

ключову роль в класичному поведінці нанопроводів грає той факт, що вони розташовані безпосередньо всередині кремнієвої підкладки. З-за цього у них немає поверхні, яка могла б впливати на мобільність електронів в матеріалі.

За словами фахівців, які наводить Nature, нові результати мають безпосереднє значення для електроніки. Так, однією з перешкод до подальшої мініатюризації електронних ланцюгів є виникнення квантових ефектів.

В рамках нової роботи дослідники показали, що вплив цих ефектів може бути істотно переоцінене.

При цьому фахівці з виробництва електроніки стверджують, що метод виробництва проводів, використаний у роботі, не підійде для сучасних виробництв. В даний час електроніка друкується методом фотолітографії, при якому ланцюга формуються безпосередньо на поверхні підкладки.

Стаття вчених.