Стінки артерій мають зовсім несподіваними для них електричними властивостями

Стінки артерій мають зовсім несподіваними для них електричними властивостями, встановили біологи з США. Ймовірно, зміна цих властивостей може впливати на взаємодію стінок судин з рядом речовин, а значить, у віддаленій перспективі стати в якості бази для нового методу терапії.

Експериментатори з університету Вашингтона виявили сегнетоэлектрический ефект у стінках аорти свині (при цьому дослідники вважають, що аналогічне явище можна буде знайти і в людській тканини).

Досі серед сегнетоелектриків значився лише один біологічний матеріал – деякі морські раковини, вивчені в минулому році. В іншому такий ефект ставився тільки до неживим об’єктам.

Автори роботи говорять, що стінки аорти у ряді дослідів виявили та сегнетоелектричні, і п’єзоелектричні властивості. Ймовірно, викликані ними перерозподілу зарядів можуть впливати на взаємодію даної тканини з глюкозою або жирами, а отже, і на біологічні процеси, відкладання атеросклеротичних бляшок, наприклад.

«Якщо б ми могли маніпулювати полярністю артеріальних стінок, якщо ми з’єднували б її в ту або іншу сторону, то змогли б, наприклад, краще зрозуміти відкладення холестерину», — говорить один з авторів дослідження Цзяньгуй (Jiangyu Li).

(Деталі роботи розкриває стаття в Physical Review Letters.)