Астрофізики виявили навколо Землі пояс з «спійманих» магнітним полем планети антипротонів

Астрофізики з допомогою спектрометра PAMELA на борту російського супутника «Ресурс-ДК1» виявили навколо Землі пояс з «спійманих» магнітним полем планети антипротонів, існування якого припускали теоретичні побудови, йдеться в статті, розміщеній в онлайн-бібліотеці Корнеллського університету (США).

Земля знаходиться під постійним «обстрілом» потоками елементарних частинок, які потрапляють на Землю з космічного простору – космічними променями. Стикаючись з частками у верхніх шарах атмосфери планети, ці промені утворюють «дощ» з дочірніх частинок. Вважається, що в зіткненнях, як і в зіткненнях частинок у прискорювачах на Землі, повинні народжуватися і антипротоны. Більшість цих античастинок анігілюють, зустрічаючись з частинками звичайної матерії, але інші в теорії повинні потрапляти в «пастку» магнітного поля Землі, утворюючи пояс.

Команда проекту PAMELA проаналізувала дані за 850 днів роботи апарату тільки в ті моменти, коли він проходив через так звану Південно-Атлантичну аномалію – регіон, де радіаційні пояси Землі ближче до її поверхні. Саме тут інструмент міг виявити «спіймані» антипротоны.

«(Всього) було виявлено 28 “спійманих» антипротонів в діапазоні кінетичної енергії 60-750 мегаелектронвольт”, – пишуть автори статті, яка прийнята до публікації в журналі Astrophysical Journal Letters.

Вчені зазначають, що цей «пояс» з антипротонів, зафіксований у аномалії, утворює «найпотужніший джерело антипротонів близько Землі».

Російсько-італійський проект «Памела» (PAMELA – Payload for Antimatter Matter Exploration and Light-nuclei Аstrophysics, «наукова апаратура для пошуку антиматерії і вивчення астрофізики легких ядер») стартував у червні 2006 року, коли на борту супутника «Ресурс-ДК1», призначеного для фотозйомки Землі, на орбіту відправився спектрометр PAMELA, який здатний реєструвати космічні античастки та частки у широкому діапазоні енергій.

Раніше учасники проекту виявили по сусідству з Сонячною системою кілька об’єктів невідомої природи – джерел космічних променів, які «обстрілюють» нашу планету протонами, альфа-частинками і ядра більш важких елементів.

Також дані «Памели» дозволили вченим у 2008 році зафіксувати надлишок позитронів в космічних променях. Космічними променями називають потоки елементарних частинок, які потрапляють на Землю з космічного простору.

Одним з можливих пояснень виявленого перевищення кількості позитронів над теоретично очікуваним є анігіляція частинок темної матерії. Статтю про це відкриття була опублікована в 2009 році в журналі Nature.

Джерело РИА Новости